אלו תוספי תזונה מומלצים בגיל השלישי?

אלו תוספי תזונה מומלצים בגיל השלישי?

הזיכרון לא כפי שהיה בעבר, העצמות דואבות תוך זמן קצר יותר, העייפות מתמשכת. בגיל השלישי קשה מאוד להשלים את הויטמינים והמינרלים החיוניים לתפקוד תקין ולבריאות מיטבית דרך תזונה מאוזנת וכאן נכנסים לתמונה תוספי תזונה החסרים למשתמשים בין אם מדובר באלטרנטיבה לבעיה רפואית מסוימת או לחיזוק, כמו למשל, של המערכת החיסונית.

חשוב מאוד לבחור תוספי תזונה איכותיים התואמים למצב הבריאותי לאחר אבחון של רופא המתבסס בהמלצותיו לרוב על בדיקות דם וצואה כאשר יש ויטמינים ומינרלים שנלקחים במינון שונה וחלקם מחייבים נטילה לפני או לאחר ארוחה ואפילו תוך כדי אוכל ויש להבין גם מה אפקט השילוב בין ויטמינים שונים לאפקטיביות של תהליכים בגוף והאינטראקציה בינם ובין תרופות מרשם.

בגיל השלישי חלים שינויים בגוף שמצריכים לרוב תוספת של ויטמינים לשיפור הבריאות והתפקוד הקוגניטיבי. מהם תוספי התזונה הנפוצים בקרב הגיל השלישי וכיצד הם יכולים לסייע בשיפור הבריאות?

ויטמין D בשביל העצמות

אומנם חשיפה לשמש יכולה להעלות את הייצור של ויטמין D וכן מזונות כמו דגים, ביצים, יוגורט ודגני בוקר, אבל לרוב לא מדובר בכמות מספקת. ויטמין D ובמיוחד 3D חיוני לשמירה על העצם ולספיגה תקינה של הסידן במיוחד בגיל השלישי כשעולה הסיכון לשברים כתוצאה מאוסטאופורוזיס. ויטמין זה גם מפחית את הסיכון לשפעת ומחסור בויטמין D עשוי לגרום לעייפות, כאבי גב ועצמות, איבוד שיער וכאבי שרירים ומחסור משמעותי לאורך זמן עשוי להוביל גם לבעיות אוטואימוניות.

ברזל לחיזוק

אפילו חובבי הבשר המושבעים עשויים לגלות שהם זקוקים למנת ברזל במיוחד בקרב גילאי 50 ומעלה. מחסור בברזל עשוי לגרום לאנמיה ותסמינים שיכולים לעורר את תשומת ליבכם לגבי כך הם תחושת עייפות, חולשה, קוצר נשימה, עצבנות, תפקוד לקוי של המערכת החיסונית. כמו כן, מחקרים הראו שמחסור בברזל עשוי לפגוע בתפקוד הקוגניטיבי ובמערכת החיסונית. מחסור בברזל גם יוצר בעיה של איבוד דם קיבה, מעלה את הסיכון לטחורים ואפילו לפוליפים וסרטן הקיבה או המעי הגס.

מגנזיום לתפקוד השרירים

ככל שהגיל עולה ויש ירידה בפעילות הגופנית, רבים אינם מקבלים את כמות המגנזיום הדרושה להם. מחסור במינרל מגנזיום עשוי להעלות את הסיכון למחלות כמו סוכרת ומחלות לב. המגנזיום על תפקיד חשוב בתפקוד הלב וכן בוויסות סוכר במיוחד בקרב חולי סוכרת ולכן, חשוב לקחת תוסף מגנזיום בהתאמת רופא בכמות הנכונה לכל אחד ובמקביל להיות ערים לסימפטומים של מחסור במגנזיום כמו התכווצויות שרירים, כאבי גב וכדומה.

סידן להגנה מרבית

עם הגיל חליה ירידה בעומס המכני של השלד ועדויות רבות מצביעות על כך שמחזור בסידן עשוי להעלות את הסיכון לשברים בעצם. סידן הוא מינרל חיוני נוסף לבניית עצמות ובריאות השן וכן תומך בפעילות הלב, השרירים, העצבים והגנה מפני סרטן.

מוצרי מזון עשירים בסידן דוגמת אגוזים ודגים, דגים וכדומה יכולים לסייע אבל לרוב לא מדובר באספקה של הסידן הדרוש לתפקוד התקין. המינון חשוב מאוד כיוון שמינון מופרז עשוי לגרום לבעיות כמו כאבי בטן. יש לשים לב גם לשילובים המומלצים ומחקרים רבים הצביעו על כך שמומלץ ליטול סידן יחד עם ויטמין D בכל הנוגע להגנה על בריאות העצם.

חשוב מאוד לבחור תוספי תזונה

חיפוש מגורים למבוגרים לפי רשתות מובילות
נוה עמית
עד 120
בית בלב
משען
בית בכפר
חיפוש בית אבות עם ברבן

הבהרה

אנו משתדלים מאד לשמור על המידע באתר מעודכן עד כמה שניתן, אך יתכן כי יופיע מידע שגוי באתר. על הקורא לפנות אל האתרים של החברות עצמן בכדי לקבל את המידע המעודכן ביותר אודותיהן. אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שנגרם בעקבות שימוש במידע המופיע באתר.