שמירה על תזונה נכונה

לאורך כל חיינו אנו שומעים עד כמה חשוב לשמור על הבריאות, כמה יש לשמור על כושר וכמה כדאי לאכול נכון, תוך צריכה של כל אבות המזון ואכילה נכונה, שתועיל לגוף ולא תפגע בו. כל אלו ברורים וידועים, אך מעטים מאיתנו באמת עומדים בהנחיות אלו במלואם. הסיבה העיקרית לכך היא, שאיננו רואים את התוצאות לכך באופן מיידי.

הרי אם נאכל כמויות גדולות של אוכל מהיר, רווי בשמן לא בריא, הרי שבאותו רגע הדבר החמור ביותר שכנראה נחווה בעקבות זה, הוא צרבת. הצרבת תעבור אחרי כמה שעות לכל היותר - ונמשיך לדרכנו. את סתימת העורקים, מצבורי השומן ההולכים וגדלים והמחסור המתמיד במינרלים ו-וויטמינים חיוניים, לא נרגיש.

הגוף יודע לחפות במשך תקופה ארוכה על חוסרים ובעיות בריאותיות אותן הוא חווה במהלך החיים. אנו ממשיכים בחיינו, ממשיכים לצרוך תזונה לא בריאה, ולא מודעים למה שמתחולל עמוק פנימה. עד שמגיעה תקופת הזקנה, והכל 'קופץ' עלינו לפתע.

גיל הזהב הוא הגיל שבו חייבים להתחיל

נכון, בגיל הזהב ישנן בעיות אשר קשורות למצבנו הבריאותי שמקורן פשוט בעייפות החומר. מצבים שיקרו כך או כך, משום שבתור בני אנוש, סופנו למות ובדרך לשם לאבד לא מעט מכושרנו ומיכולותינו הפיזיות. אבל אדם אשר שמר על אורח חיים בריא במשך חייו הצעירים, בוודאי יחוש זאת גם כשיהיה זקן יותר.

אנשים מבוגרים חייבים לשמור על תזונה נכונה הרבה יותר מאשר אנשים צעירים. את מה שהגוף יכול לגייס כדי לחפות על החוסרים כשהוא צעיר ורענן, הוא כבר לא יכול לעשות כשהוא מזדקן. לכן, השמירה על ההוראות וההנחיות, ההקפדה על אכילה על פי מה שהגוף זקוק ודורש, הם שיבטיחו חיים טובים במהלך הגיל השלישי.

מה הן הסכנות העיקריות בגיל הזהב, בשל תזונה לא נכונה?

ישנן לא מעט סכנות שאורבות לאדם הזקן בהקשר הבריאותי, אשר רבות מהן מקורן בתזונה שלו ובמזון שהוא צורך דרך קבע. כך למשל, מחסור בוויטמינים וסידן יכול להביא כמעט בוודאות לבעיה בעצמות, לפגיעה בעמידותן ובנטייה לשברים - תופעה שגם כך מאפיינת לא מעט אנשים בגיל הזהב.

עצירויות ובעיות עיכול הן מאפיינים נוספים של גיל הזהב - לא מעט מבוגרים בגיל זה מתחילים לסבול מבעיות אלו בצורה תכופה ובכמות גדולה בהרבה מאשר בגיל צעיר. רוב הפעמים, עניין זה מקורו בתזונה ובסוג האוכל.

אבל, הדבר העיקרי ממנו מזהירים הרופאים הוא תת תזונה בגיל הזהב. מה שבגיל צעיר נחשב כמראה בריא וטוב, יכול להוביל בגיל הזהב למקרים של מחסור חמור במזון ובאנרגיה. אל תשכחו שבגיל הזהב האדם חייב לצרוך יותר מזון, וכי משקל גבוה (כמובן, במסגרת הסביר ולא באופן מוגזם) מעיד בזקנה דווקא על בריאות ועל 'מאגרי' אנרגיה זמינים.

מה הם העקרונות של תזונה נכונה בגיל הזהב?

כדי להבטיח בוודאות מצב תקין של הגוף במהלך גיל הזהב ולהקפיד על תזונה נכונה שתיטיב עם הגוף, יש לשמור על העקרונות הבאים:

  • הקפדה על שלוש ארוחות גדולות ושלוש ארוחות קטנות במהלך היום, בשעות מסודרות וקבועות ככל האפשר
  • הארוחות הגדולות - עשירות ומזינות
  • צריכת אבות המזון בכל ארוחה
  • גיוון במנות (במטרה לצרוך כמה שיותר סוגים של מזון ובעקבותיהם, כמה שיותר מאבות המזון) ואכילת מזון טרי
  • צריכת מזון עשיר בסיבים
  • שתייה מרובה

מאמר באדיבות בית בכפר

חיפוש מגורים למבוגרים לפי רשתות מובילות
נוה עמית
עד 120
בית בלב
משען
בית בכפר
חיפוש בית אבות עם ברבן

הבהרה

אנו משתדלים מאד לשמור על המידע באתר מעודכן עד כמה שניתן, אך יתכן כי יופיע מידע שגוי באתר. על הקורא לפנות אל האתרים של החברות עצמן בכדי לקבל את המידע המעודכן ביותר אודותיהן. אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שנגרם בעקבות שימוש במידע המופיע באתר.